onsdag 2. desember 2009

Klagestorm mot TV2 Underholdning ( TV2 Torget )

Tv2 Hjelper deg tar nå opp en høyaktuell sak. De tar denne uke for seg et firma med navn Intermedia As som får en smekk på fingrene for at de ringer til privatpersoner og selger til tros for at de har reservert seg mot slikt telefon salg. Tv2 hjelper deg ser på dette som et stort lovbrudd, derfor ønsker de å bruke sin beste sendetid på å fortelle dette til oss. De skriver videre at både Datatilsynet og Forbrukerforbundet gjentatte ganger har kommet med anmodninger om at firma må skjerpe seg.
Firmaer Intermedia selger rubrikk annonser på bakgrunn av annonser personer har på tjenesten finn.no
Det hele er ganske enkelt. Intermedia har ringt noen som har reservert seg, og dette skal firmaet henges ut i beste sende tid for.

Nå er det slik at TV2 selv har en tjeneste som kalles tv2 Torget som er har langt flere klager og saker på seg enn det Intermedia As har. Hvorfor tar de ikke en intern runde før de langer ut mot andre?
Har de virkelig så dårlig selvinnsikt, eller er det bare mangel av noe å sende?
Om man går inn på finn og finner et firma eller en privatperson så annonserer så har de garantert blitt ringt av TV2 Torget og forsøkt lurt eller svindlet.
Hvem i all Verden i TV2 systemet gir grønt lys for å sende en slik sak når de driver samme type forretning selv og har mye mer klager?
Hallo TV2 og TV2 hjelper deg - har dere null selvinnsikt?
Jeg ønsker Intermedia lykke til i denne sak og håper de kjører denne saken rettens vei.
Programmet kommer på Tv2 i morgen kl 2030 - om du skulle ønske å se tullet deres.

20 kommentarer:

  1. Intermedia AS driver tjenesten rubrikk.no og har den siste tiden kjørt for langt. De har ringt personer som har reservert seg i Brønnøysund og ikke vil ha kontakt med selgere. At TV2 hjelper deg forfølger dette er jo noe rart. TV2 Torget har langt flere klager på seg enn Intermedia og rubrikk.no. TV2 Rubrikk ringer jo finn systematisk hver ettermiddag, dette er jo kjent for alle som har annonsert på Finn.no

    SvarSlett
  2. Helt utrolig at de får lov til slikt. Hvem er egentlig dumme her? Vi som leser og skriver om dette, de som ser på TV2, eller faktisk de som annonserer på kanalen?

    Dobbelmoral så det holder. Nå håper jeg NRK og forbrukerinspektørene tar tak i TV2 Torget og alle de klager som ligger på de også. NRK og Forbrukerinspektørene står jo for seriøsitet og ærlighet. Hva er seriøst og ærlig med at TV2 Hjelper deg tar tak i en sak pga noen klager så driver de tilsvarende selv, men bare med mye mer klager?

    Skjønner folk hvor sykt og dumt dette er?

    SvarSlett
  3. Jeg har jobbet i TV2 Torget og vi fikk beskjed at vi skulle fortelle kundene våre at vi så etter en referansekunde. Når jeg spurte hvilken bransje eller hvilket sted dette skulle være så svarte de bare ”SI DET TIL ALLE DU RINGER”
    Jeg jobbet der i 2 uker. Ville ikke jobbe for slike. Flere som sluttet når jeg sluttet oxo –
    Hilsen tidligere ansatt i TV2

    SvarSlett
  4. Ja tv2 suger, men få deg et liv selv a. Har du ikke jobb eller?
    Du kan ikke sitte slik og lete frem dritt hver dag om de – hva skal det være godt for?

    SvarSlett
  5. Hva i alle dager snakker dere om?

    TV 2 Hjelper deg hadde en sak om TV 2 Torget for to år siden.

    Etter dette har TV 2 Torget sluttet å oppsøke privatpersoner, alle rubrikkannonsene som er å finne på TV 2 Torget i dag er bestilt av kunder som selv har tatt initiativ til å annonsere.

    Du skal med andre ord være meget flink om du finner en annonsør på finn.no som nylig har blitt oppringt av en selger fra TV 2.

    SvarSlett
  6. Bra at du belyser dette. Husker også den gangen TV2 gikk til kraftig angret på finnfirma.no. JA Finnfirma bruker råtne metoder, men TV2 gjør jo NØYAKTIG det samme med feks TV2 torget. Forbanna dobbeltmoralister!

    SvarSlett
  7. Hvordan er det mulig ? Dere snakker om ting dere ikke har greie på.

    Tv 2 torghet er norges mest tilgjenglig markedsplass, og det og være selger er den tøffeste jobben som er mulig og ha. ha litt respekt for folk!

    Tv 2 torget er bra på grunnlag av at dem har alt veldig systematisk, da mener jeg at dem ikke er like rotete som finn.no eller andre lignende steder, foresten er de ikke en telefonkatalog, men er markedsplass.

    De er heler ikke som gul.no som lurer kunden, men en seriøs bedrift! Det er TV 2 det er snakk om, og de kan ikke drite seg ut!


    Whiners never Win, and winners never whine. What do you choose to be ?

    Tenk på det. ;)

    SvarSlett
  8. TV2 Torget rocks!! Jeg fikk 30 henvemdelser fra tv2 torget og 23 ble det salg på! Jeg er frelst og har hatt avtale år etter år, helt fra de hadde text tv til deres fantastiske markedsplass på nettet! Stå på tv2 torget, dere gjør en god jobb!

    SvarSlett
  9. Tv2 Torget er en adskilt Tv2 avd som ikke direkte styres av Tv2. Salgene er det Infonor AS som står for. Ikke mange som vet dette da selgerne deres sier de ringer fra Tv2. Så en melding til dere som har vært så "heldig" at dere har blitt plukket ut som referanse kunder. Ca 300-400 daglig ledere for denne bedskjeden hver dag. Om 75% Rabatt høres kjent ut kan jeg røpe at også dette er tull.

    SvarSlett
  10. Hei

    Ønsker å komme i kontakt med deg , om du kan på jtbusinessjt@gmail.com

    SvarSlett
  11. Wow ble med på tvtorget med en dobbelbanner, firmaprofil og halv side på tekst tv for bare 24 tusen kr. Jeg tjente inn det på 1 måned jeg :)
    Takk tv2 torget, FAST KUNDE!

    Hilsen rik Dagligleder :)

    SvarSlett
  12. Hold dere unna TV2Torget, de lyver. Først presenterer de seg som at de er fra TV2 også lyver på besøkstallene. 250 besøkende skulle vår nettside få i uken.

    Fått 2 hittil! (12 uker senere)

    SvarSlett
  13. Fekk faktura fra TV2 Torget på kr 13573,- Kroner.
    Har aldri bestilt eller hatt kontakt med firmaet, det ble så videresent til inkasso.

    Så dei som skryter av dette firmaet litt lengre oppe her, tipper eg jobber der!

    Eg har ikkje betalt, eg kastet fakturaen rett i dass, der TV2 torget og høyrer heime.

    Andreas

    SvarSlett
  14. Hei Andreas
    Vil gjerne ha kontakt med deg og andre som har opplevd lignende saker;) Har opplevd det samme. Ta kontakt på kritthvitt@hotmal.com

    SvarSlett
  15. Sorry;) kritthvitt@hotmail.com

    SvarSlett
  16. haha latterlig folkens, tv2torget er pliktige til å fortelle sannheten på tlf. fordi de representerer tv2. dessverre er det ikke alle selgerne som får det inn i hodet. men problemet er nemlig det at alle kan kjøre en hvit løgn uten at det blir tatt opp på lydopptaket, selve grunnen til opptaket er for å være 100% sikker på at kunden er med på avtalen samt at personen vet hva han har fått til en pris

    SvarSlett
  17. Ingen grunn til å forsvare Intermedia AS.
    Denne svindelbedriften sender ut regninger på "avtaler" som ikke er inngått og tjenester som ikke er mottatt. Når du gjør de oppmerksom på forholdet skylder de på "systemfeil" og lover å rette opp feilen. Noen uker etter får du inkassovarsel. Kort tid etter er saken gått til inkasso (Sergel).
    Dette er noen drittsekker som lever etter prinsippet "går det så går det". Det triste er at de stort sett henvender seg til ungdom som uten erfaring er mer sårbare.
    Tar du kontakt med svindelbedriften får du ikke navnet på saksbehandler. Noe som er med å understreke useriøsiteten.
    Helt utrolig at ikke samfunnet klarer å utrydde denne type virksomheter som totalt mangler moral og forretningsetikk.

    SvarSlett
  18. Tv 2 torget ringer nå kun til firmaer, og firmaer har ikke lov til å reservere seg mot tlf salg

    SvarSlett
  19. God morgen
    Det var utrolig at jeg fikk et 50.000€ lån. Jeg er glad jeg fikk et lån fra en utlåner som hjalp meg med lånet mitt. Jeg har prøvd mye service, men jeg har aldri vært i stand til å få et lån fra disse tjenestene. Noen av dem ba meg om å fylle ut mange dokumenter, og det slutter ikke bra til slutt. Men Jeg er glad For Å møte Fru Guro ELVENES. Jeg var i stand til å få mitt 50,000€ lån med en 2% rente. Nå har virksomheten min det bra, og jeg vil fortelle alle i dag, fordi de er raske, 100% pålitelige og pålitelige. Nå betaler jeg tilbake lånet jeg fikk Finance Hjem. Du kan kontakte dem og ikke kaste bort tiden din. epost: guroaletteelvenes@gmail.com
    Mes meilleures salutations

    SvarSlett