torsdag 3. desember 2009

Dagens TV2 overskrifter fra sirkuskanalen

Her kommer noen av dagens historier fra TV2:

Davy Wathne tar i dagens blogg et oppgjør med de som skriver om Tiger Woods. Han mener Tiger er uskyldig og går så langt at han mener dette er en Verdensomspennende moralsk fordømmelse. Han sto nok opp med detektiv beinet sitt i dag, hva vet egentlig Davy om Tiger er uskyldig? Davy har valgt store ord i dagens blogg - kanskje for store til selv å være en kortvokst Bergenser?
Tv2 Waschera har i dag en stor nyhet - de skriver om aper som blogger. Jeg skal innrømme at jeg ikke leste hele denne nyheten, men jeg regner med at det er apene Kjetil Løset, Frode Olsen, Bengt Eriksen, Fredrik Græsvik og de andre apekattene i sirkuskanalen de henviser til.
TV2 hjelper deg har også nylig utført en stor test. De har denne gang testet Julebrus. Julebrus kongen Solveig Barstad avgjorde sikkert dette resultatet. Det er lett å se at det ligger mye jobb og et godt stykke journalistisk arbeid bak dette. Kjent stil fra Barstad og TV2 hjelper deg dette her, gratulerer.
TV2 Nyhetene skriver stort om en fotball kamp som nylig ble spilt der supporterne stormet fotball banen og var sinte. TV2 prøver selvfølgelig nok en gang å smøre sitt dårlige forhold til NFF og vinkler saken meget negativt. Skylden ligger selvfølgelig på dommer trioen, og selvfølgelig var de Norske.
Videre har de kopiert saker fra andre medier som omhandler Østlandet, Afghanistan, Aksel Lund Svindal, Alexander Rybakk, Alex Ferguson, Barak Obama, Facebook, French, Jens Stoltenberg, Jonas Gahr støre, Joshua French, København, Knut Storberget, Kongo, Lyn, Mia Gundersen, Julenissen, Moland, Norge, NSB, Oslo, Pakistan, Rihana, Twitter, UD, Vålerenga og Jesus.

Jeg takker alle som er innom og leser/svarer på mine innlegg. Har du en blogg så blir jeg kjempeglad om du kan linke opp min blogg på din side.
Tv2 lever av å skrive/sende innslag om nyheter. For ofte velger de å trykke eller sende rykter som ikke er sjekket godt nok. Dette kan fatale følger for et firma, for en vare, for en gruppe, for en person osv. Det kan være vanskelig for den rammede å forfølge dette, og det er derfor man har laget en slik blogg. Har du noen historier om tv2, om deres ansatte eler deres metoder så legg det igjen her slik at historien kan deles med andre.

11 kommentarer:

  1. Gøyal side du har. Jeg har noe sladder å komme med. Tv2 sparker i disse dager mange ansatte. Dette dreier seg om en ren nedskalering i forhold til finanskrise og fortjeneste, som mange andre også gjør om dagen dessverre. Jeg kjenner en som kjenner en ( uten å skrive noe mer om hvem og hvordan ) som har beina godt plantet inn i NFF. De jobber nå hardt for å se på andre løsninger for eliteserien neste år. De har jobbet en stund med dette, så det var min googling som førte meg til din blogg her. Enten så kjenner du noen som vet noe om det i tv2 eler i NFF for du har truffet bra på et par punkter her. Slik situasjonen er nå så ser det ut til at TV2 mister sin avtale med NFF og sende kamper fra eliteserien neste år. Lykke til med historiene som kommer.

    SvarSlett
  2. TV2 skal nå også bli betalt tv kanal.
    http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=584505

    SvarSlett
  3. Ord delings feil eller orddelingsfeil?

    SvarSlett
  4. Ja det er litt feil her, men om man skal holde tritt med tv2 sakene som blir produsert så må det gå fort. Noen ganger går det for fort som nå. Jeg beklager dette, men håper dere ser mer etter innhold enn feil.

    SvarSlett
  5. Jeg har jobbet i tv2 og kjenner meg ikke igjen i dette. Sluttet i sommer og da jobbet de ikke slik du her beskriver. Det er alltid noen useriøse i en bedrift, så Freia, Cola eller TV2 har sikkert noen useriøse, men det er ikke slik at alle er useriøse i TV2. NFF vil heller aldri ta fra TV2 noen fotball avtale. Her er penger makt.

    SvarSlett
  6. Penger er makt er det en tidligere ansatt i tv2 som sier. Ja det er vel det, men det betyr ikke at dere kan ødelegge fotballen med slik negativitet dere har gjort?
    Jeg er faktisk enig i alt som omhandler fotball her, dere har ødelagt fotballen, og det virker som om NFF ikke bryr seg. Nå bør kanskje klubbene si i fra om dette til NFF, de må si at de ikke aksepterer dette mer. I Tillegg bør Dommerne gå ut og kreve handling, for de er like oppgitte for dette. Stort sett det som har kommet av negativitet rundt årets dommer avgjørelser har kommet fra TV2. NRK bør helt klart få denne avtalen med VG og VGTV.
    Det er lett å være enig i denne sak, jeg tror også at 75-85% av alle fotball interesserte mener det samme om TV2 og deres håndtering av Eliteserien dette år.

    SvarSlett
  7. Den beste Julebrusen er fra Aas bryggeri. Man kan jo ikke stole på andre enn seg selv her. Julebrus skal ha en fin farge, inneholde mye kullsyre, og etiketten skal være fargerik, det er det viktigste for barna. I de alle fleste Julebrus resepter står det at sukker og farge er viktigst. Som en 3 prioritering så må etiketten inneholde masse farger og helst litt snø og nisse, da det er dette som blir forbundet med Julen. At TV2 bruker sin beste sendetid på dette syntes jeg er både positivt og gøy, men hvordan testen ble utført og hva de så etter er jo helt feil. Julebrus er for barn og ungdom, ikke for utviklede smaksløker som smaker etter eik eller furu.
    TV2 kan betegnes som amatører i denne sak.
    God Jul

    SvarSlett
  8. Spennende med en blogg som tar for seg TV2. Blir vel å titte innom en gang i blant her, ja.

    SvarSlett
  9. Ja dette var en gøyal blogg. Det blir kanskje litt David mot Goliat?
    Jeg liker det jeg leser. Jeg har selv en blogg så jeg skal linke opp din der også.
    Alle linker hjelper på trafikken din. Lykke til.

    SvarSlett
  10. TV2 er snart ferdig om de fortsetter slik. Det begynner å bli kjent hvordan TV2 oppfører seg, og det er like før folk bare boikotter de. Ingen lever lenge på løyn og oppfinnelser, dette har blitt avslørt av mange, og det er derfor de mister seere og kunder hver uke. Bare vent, det er nye som trekker seg bort fra de hver uke, så dette går rett vei.

    SvarSlett
  11. pappa er da ikke kortvokst... han er jo... 164. hahahahahaa.

    SvarSlett