onsdag 25. november 2009

TV2 og deres metoder

Det ryktes om at tv2 og tv2 hjelper deg har hatt sine problemer internt. En god venn av meg delte for litt siden en utrolig god historie som bør skrives litt om. Vistnok har tv2 hatt problemer siden tv2 hjlper deg valgte å publisere sine tester. De begynte å teste alt fra shampo til tannkremer og såper + mye mye mer. I det samme momentet som tv2 hjelper deg publiserte en test med et dårlig resultat for en av tv2`s annonsører utbrøt de første problemene. Det skjedde 2 eller 3 ganger etter de begynte med sine tester. Heretter har det blitt mange diskusjoner, penge disponeringer og "under bordet avtaler" mellom annonsørerene, tv2 hjelper deg og tv2. Når jeg fikk denne historie servert tenkte jeg bare at slik kan det vel ikke være? Dette er jo ren svindel og bedrag mot oss seere. Han fortalte videre at om du tar alle testene det siste året og ser utfallet opp mot annonsørene hos tv2 så finner du ikke noen som har falt dårlig ut. Rart ikke sant? Sjekk tv2 hjelper deg tester opp mot andre tester som er seriøse og som er utført av foreninger, forbund, eller rett og slett bare troverdige og uavhengige kilder og sammenlign, da vil du se at dette er riktig. Det har til og med gått så langt at tv2`s større kunder har valgt å trekke seg om deres produkter blir testet, og derfor ser vi de heller alldri. Min venn sa videre at det finnes informasjon om dette bland tidligere ansatte og i form av mailer, men pt er det ingen som vil slippe de. Kan dette stemme og er det noen andre som har hørt slikt om tv2?
Om det er sant bør vi i det hele tatt se på tv2 som en seriøs aktør lenger?
Er tv2`s annonsører seriøse?
Om dette overhode stemmer bør vi kanskje slette tv2 og deres kanaler fra våre tvèr?
Eller hva med deres annonsører, er også de seriøse og bør boikottes?
Jeg kan legge mitt ord på at min troverdige venn som har sagt dette er til å stole 100 % på, derfor stiller jeg disse spørsmål.

4 kommentarer:

  1. Ja dette var en interessant historie. Jeg har tidligere vært borti noe tilsvarende, men ikke helt lik historie, men etter du har skrevet dette såforstår jeg kanskje mer. Vi var for kort tid siden på jakt etter barnevogn og søkte derfor rundt på tester og skriverier på nett. Vi fant dette

    http://www.kjernedryss.no/forbrukervennlighet-tv2-forvirrer-meg/article207-110.html

    Og dette forteller jo litt om man setter dette opp mot din fortelling.
    Enig at man bør slutte å se på tv2 hjelper deg, men syntes kanskje det er litt vel å kutte ut deres annonsørers produkter. Ellers en fin blogg dette her.

    SvarSlett
  2. Ja dette var en spennende historie. Jeg har nå Googlet VG, TV2, TV3, TVNorge, P4, Dagbladet, Aftenposten, Kanal24, ++ og funnet ut at det er faktisk ingen som har så mye rart på seg som TV2. Man finner mange gode linker på Google om man søker TV2 LURER OSS.
    Jeg klarte ikke å legge ved disse linker her, men søk selv. Morsom blogg.

    SvarSlett
  3. Sjekk denne link – ja de er svindlere i høy stil:
    http://www.jcm.me/2009/03/tv2-og-deres-torgtjeneste-lurer-bedrifter/

    SvarSlett
  4. Det er kjent at TV2 jobber slik. Hvem skal ellers betale den store regningen?
    Om annonsørene trekker seg vil kanalen gå under. Jeg har også en tidligere ”venn” som jobbet eller jobber i tv2/nettavisen som snakket noe om hvordan de lurte sine kunder med mulige tester som skulle komme i tv2 hjelper deg, og at dette kunne falle positivt eller negativt ut, men dette fikses til annonsørens beste. Det er kanskje mest synd på de som sitter og sluker disse programmer, og tror på tullet som blir presentert der.
    Fin blogg dette her, gleder meg til å se om bevisene kommer :-)

    SvarSlett